Cea mai simpla metoda care ne ajuta la intarirea sistemului imunitar este consumul de alimente care contin nutrienti necesari pentru activarea acestuia. Acizii grasi nesaturati Omega 6 si Omega 3 sunt des intalniti in medicamentele pentru imunitate atat la copii cat si la adulti.

Principala functie a acestora este de a reglementa o parte a celulelor care fac parte din sistemul nostru imunitar, drept urmare acesti acizi nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra. O sursa naturala de unde ne putem procura acesti nutrienti sunt nucile si semintele.

Fructele si legumele de culoare galbena, rosie sau portocalie contin anumiti nutrienti cunoscuti ca si carotenoizi. Acestia au un efect imediat asupra sistemului imunitar, ajutandu-ne sa ne protejam mai usor in fata factorilor daunatori.

Vitaminele C si E au si ele un rol vital in a ne asigura ca avem un sistem imunitar bun. Ambele au un efect antioxidant puternic, iar consumate impreuna, ele ne pot feri de raceli sau diferite infectii respiratorii. Indicat ar fi sa consumam zilnic cel putin un fruct sau o leguma de unde ne putem procura aceste vitamine.

Ce alimente ne sporesc imunitatea?

alimente sistem imunitar
  • Ardeiul iute – studii recente arata ca ardeiul iute sau boiaua de ardei ajuta in stimularea metabolismului. El este bogat in beta caroten, care o data ajuns in sange devine vitamina A si ajuta in lupta impotriva infectiei.
  • Curcuma – probabil cei mai multi dintre noi cunosc intrebuintarea acestui ingredient ca si mirodenie atunci cand gatim. Insa, putin cunosc faptul ca curcuma sau turmericul au fost folosite in medicina chineza traditionala secole intregi. Proprietatile sale ne ajuta¬† sa ne protejam organismul impotriva gripei.
  • Usturoiul – din ce in ce mai multi oameni incep sa descoperebeneficiile usturoiului. Acesta este un puternic antibiotic natural care ajuta in tratarea si prevenirea gripei, dar si a bolilor gastrointestinale. In componenta usturoiului putem gasi ca si component alicina, un ulei sulfuros care ajuta in combaterea bacteriilor si a ciupercilor.
  • Scortisoara – destul de des intalnita in bucataria indiana, scortisoara contine o gama larga de antioxidanti care impiedica coagularea sangelui si inmultirea bacteriilor. Mai mult decat atat, scortisoara ajuta la stabilizarea nivelului de zahar regasit in sange, reducand considerabil riscul de diabet. Pentru cei care sufera de respiratie urat mirositoare, scortisoara este un excelent tratament naturist.
  • Ghimbirul – un excelent aliat in combaterea si preventia racelii si gripei, acesta ajuta si in combaterea cancerului de colon.

Stiati ca ficatul reprezinta principalul organ care ajuta in a avea un sistem imunitar bun?

Cinci lucruri de retinut pentru intarirea sistemului imunitar:

  • consumati cat mai multa apa
  • evitati constipatia
  • renuntati la proteinele animale
  • consumati proteine vegetale
  • renuntati la grasimi saturate

Folosindu-va de un storcator de fructe si legume bun, puteti obtine sucuri naturale care sunt mai mult decat benefice organismului. Este recomandat sa introducem astfel de sucuri nutritionale in dieta noastra pentru a ne imbunatati sistemul imunitar si a avea o viata sanatoasa. Iata cateva exemple de astfel de sucuri:

  • sucul de afine – pe langa gustul delicios, afinele sunt o sursa bogata in vitamina C si flavonoide, necesare functionarii sistemului imunitar. Afinele pot ajuta in preventia bolilor cardiace si functionarea normala a tractului urinar.
  • otetul de mere – dupa cum ne putem da seama din denumirea, otetul de mere este obtinut din mere. Marul este o sursa bogata de vitamine si minerale benefice organismului. De aici si zicala “An apple a day, keeps the doctor away.” – “Un mar pe zi, ne fereste de doctor.”
  • sucul de lamaie – lamaia contine catitati mari de vitamina C si antioxidanti care ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar. Acestea pot fi gasite destul de usor in supermarketuri, deci nu avem nici o scuza pentru a nu bea o limonada cel putin de cateva ori pe saptamana!
  • sucul de morcovi – aceasta bautura dulce poate fi extrem de placuta in special de cei mici. Ea contine vitamina C, B, fier, potasiu, dar si alti nutrienti care ne pot feri de boli. Sucul de morcovi ajuta sistemul nervos si imbunatateste funcia hepatica.
  • sucul de sfecla – precum si sucurile mentionate anterior, sucul de sfecla poate fi de un real ajutor atunci cand avem un sistem imunitar slabit. El contine vitamina C, calciu, magneziu si fier. Nutrientii regasiti in sfecla ajuta creierul si ne curata sangele. Avand in vedere faptul ca acesta poate fi destul de concentrat, eu prefer sa mixez sucul de sfecla cu sucul de mere sau cel de morcovi.

Este recomandat sa evitam pe cat posibil vitaminele sub forma de tablete, mai ales in lunile cand putem gasi aceste fructe si legume cu usurinta. Ele ne pot asigura o functionare normala a sistemului imunitar, iar astfel stilul nostru de viata va fi mult mai sanatos!